Póréhagymaleves kéksajttal

2010. április 25., vasárnap

Ezt a receptet a Debby (szomszéd) adta nekem, ugyanis, amikor megérkeztünk Devon-ból, ez a leves meg még egy másik étel várt minket vacsorára a házban. A Debby anyukája ugyanis főzött nekünk. :) Mindenkinek annyira ízlett a leves, hogy a Debby elkérte az anyukájától, hogy a következő héten csináljam meg mégegyszer. :) Nekem is nagyon ízlett.
Igazából Stilton soup (Stilton leves) a neve, ami egy angol, nagyon jó minőségű (és drága!!!) kékpenészes sajt. Gondoltam megkóstolom milyen, mert a leves nagyon finom volt. Bárcsak ne tettem volna... :) Iszonyat rossz az a sajt, én nem tudom, hogy lehet megenni magában. :) Még jó, hogy a levest ettem először, nem a sajtot, mert lehet, akkor nem ettem volna levest... :)) Amúgy bármilyen kéksajtot lehet hozzá használni. Azt sem tudom, hogy otthon lehet-e kapni Stilton-t, de ha igen, biztos bazi drága....


Hozzávalók:

- 25 g vaj
- 40 dkg póréhagyma, apróra vágva
- 2-3 gerezd zúzott fokhagyma
- 25 dkg krumpli
- 1.5 l zöldségleves alaplé (kockából is jó, ha nincs friss)
- 2 babérlevél
- 150 ml főzőtejszín
- 125 g kékpenészes sajt
- só, bors
- fokhagymás pirítós (opcionális)


Elkészítés:

1. A vajat felolvasztjuk a lábasban, hozzáadjuk a póréhagymát, néha megkeverve puhára pároljuk, de ne barnuljon meg!

2. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, és addig pároljuk, amíg már kezd a fokhagyma illatozni.

3. A felkockázott krumplit hozzáadjuk, ráöntjük a zöldségleves alapot, és hozzáadunk 2 babérlevelet. Fedővel lefedjük, felforraljuk, majd lejjebb véve a hőfokot, kb. 15 percig főzzük, amíg a krumpli meg nem puhul. Ezután levesszük a tűzről a levest.

4. Hozzákeverjük a főzőtejszínt, majd a lereszelt (morzsolt) kéksajtot, illetve eltávolítjuk a babérleveleket.

5. Botmixerrel (vagy turmixgépben) simára keverjük, sóval, borssal ízesítjük.

6. Előmelegített leveses tálkákban tálaljuk, tetejét a maradék sajttal, borssal díszítve. Fokhagymás pirítóssal kínáljuk. (Ehhez recept, hamarosan!)


Elkészítési idő: kb. 50 perc

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino