Répatorta

2010. április 30., péntek

Ezzel a sütivel még Floridában találkoztam először. Eléggé furcsáltam, hogy hogyan lehet répából tortát csinálni, de hát nagyon egyszerűen. :) Nem is lehet rajta érezni, hogy répa van benne, és nagyon finom! Az a legjobb benne, hogy a répa levet enged és kissé nedves lesz tőle a süti. Legalábbis én ezt szeretem benne a legjobban.


Itt Angliában is nagyon népszerű, szóval megkerestem a receptet magamnak. Persze száz meg száz recept van fent a neten, lehet össze-vissza variálni, ez most egy alaprepcet, amit sütöttem.

Hozzávalók:


- 25 dkg cukor (barna ha van)
- 4 tojás
- 3 dl olaj
- 30 dkg reszelt sárgarépa
- 50 dkg liszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 10 dkg durvára tört dió (ki lehet hagyni, aki nem szereti)
- ízlés szerint ízesíthetjük őrölt fahéjjal, gyömbérrel. Én egy kevés mézeskalács fűszerkeveréket raktam bele. Abban van minden. Lehet akkor ez már nem is az eredeti répatorta? :)


Krém hozzávalói:

- 1 doboz Philadelphia natúr krémsajt (ami elég drága, de másik is jó bele, de ezzel az igazi)
- 1 csomag vaníliás cukor
- 20 dkg porcukor
- 10 dkg vaj (nem margarin)


Elkészítés:

1. A cukrot, tojásokat és az olajat egy tálban jól összekeverem.

2. Hozzákeverjük a reszelt sárgarépát.


3. A lisztet a sütőporral és a fűszerekkel elkeverjük, majd a répás masszához adjuk, alaposan összekeverjük.


4. Teflon tepsibe (vagy kivajazott, lisztezett) öntjük a tésztát, és 180 fokos sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük. Persze ezt is lehet variálni, lehet tortaformában is sütni, vagy muffin sütőben. Vagy amiben jól esik. :)


5. A krém hozzávalóit jól elkeverjük, majd a kihűlt süti tetejére simítjuk.


6. Tetejét díszíthejük kis marcipán alakú sárgarépákkal, de mivel minden receptben ezt láttam, meg nem is szeretem a marcipánt, én inkább dióval díszítettem a tetejét.


Itt Angliában baromi drága a dió!! Nem értem mért. 20 dkg-t vettem 2 Fontért, vagyis kb. 600 Forintért!!! Szóval a tetjére dísznek már nem is vettem egyben lévő diót (vagyis amit nem daraboltak fel) :)) (hogy kell ezt rendesen mondani??) :). Gondoltam "falura" így is megteszi! :) A gyerekek nem panaszkodtak.... :) (Meg más se.)


Elkészítési idő: kb. 110 perc (ebből 50 perc a sütés) és nem számoltam az időt, amíg kihűl a süti :)


Jó étvágyat!


Ja, én a 3 dl olajat iszonyatosan soknak találtam! Igazából nem is tudom, miért kell bele, hiszen lehetne egészséges ez a süti, hiszen répa van benne. Szóval addig-addig kerestem, amíg találtam diétás répatorta receptet! Aki inkább azt szeretné megcsinálni, az kattintson ide: www.tutitippek.hu/blog/dietas-repatorta.php


Szerintem legközelebb azért én is így fogom csinálni. :) Nem kellenek a plusz kilók.... :))

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino