Jalfrezi csirke kurkumás rizzsel, naan kenyérrel

2010. június 24., csütörtök

Itt Londonban ettem először életemben indiai kaját. Annyira különleges! Teljesen eltérű fűszerezésű a magyar ételektől. Viszont én nem bántam, mivel imádom a fűszeres és csípős kajákat.


Kedvencem a kínai, és eddig mindig azt ettem, ha elmentünk Camden Town-ba (ahol sokféle nemzet ételeit lehet megkóstolni nagyon olcsón!). Mindig ígérgettem magamnak,hogy majd megkóstolom az indiait is, de aztán mégis a maradt a kínai. Egyszer aztán gyorstan odamentem a pulthoz és mielőtt meggondolhattam volna magam, gyorsan kértem egy Jalfrezi csirkét. :)) Nem bántam meg!


Persze nagyon eltér a megszokott magyar ízektől, szóval azoknak ajánlom, akik szeretnek új ízeket felfedezni és kedvelik a fűszeres, csípős ételeket.


Természetesen felbuzdulva, hogy mennyire ízlett, magam is elkészítettem. Nem lett olyan finom, mint amit az étteremben ettem, de hát gyakorlat teszi a mestert, majd még próbálkozok vele biztosan. :) Ja, meg nem is csirkéből csináltam, hanem disznóból, mert drágalátós barátom nem eszi meg a csirkét.... :D:D


Hozzávalók


- 2 egész csirkemellfilé
- 1 zöld és 1 piros kaliforniai paprika
- 1 csípős paprika
- 3 közepes paradicsom
- 1,5 teáskanál paradicsomsűrítmény
- 5 gerezd fokhagyma
- 2 teáskanál apróra vágott gyömbér (óvatosan a gyömbérrel, mert nagyon kiütközik az íze!)
- 2 evőkanál étkezés olaj
- fűszerek: - 1,5 teáskanál chilli
- 1 teáskanál őrölt koriander
- 1 teáskanál őrölt kömény
- 1,5 teáskanál kurkuma
- 2 teáskanál garam masala (indiai fűszerkeverék)
- kevés só


Elkészítés


1. Falatnyi darabokra vágjuk a csirkemelleket, bedörzsöljük sóval, kurkumával és chillivel. Éjszakára hűtűbe tesszük. (Vagy kb. 8-12 órára, attól függően,hogy ebéd lesz-e belőle vagy vacsora).


2. Nagyobb serpenyőben, forró olajon megfonnyasztjuk a felszelt hagymát, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a gyömbért és a fokhagymát.


3. Amikor már illatozika fokhagyma és a gyömbér, hozzáadjuk a csirkemellet. Lassú tűzön, folyamatos keverés mellett, 8-10 percig sütjük, majd hozzákeverjük a koriandert, köményt, paprikát és paradicsomot. Lefedve 15 percig párolom. Szükség esetén aláönthetünk egy kis vizet.


4. Végül hozzáadjuk a paradicsomsűrítményt és a garam masalát, újra felforraljuk és kész.


Indiai kurkumás rizzsel tálaljuk.


Hozzávalók
- 2 csésze rizs
- 3 evőkanál vaj
- 2 bögre víz
- 1 fej vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 teáskanál kurkuma
- 1 teáskanál gyömbérpor
- 1 csapott teáskanál őrölt kömény
- késhegynyi őrölt fehérbors
- só


Elkészítés


1. A hagymákat megpucoljuk, a vöröset apróra vágjuk, a fokhagymát péppé zúzzuk.

2. A megmosott rizst áztassuk 30 percig, majd öblítsük le.


3. Teflonedényben pirítsuk aranybarnára a hagymát és a fokhagymát, adjuk hozzá a fűszereket és a rizst.


4. Öntsük fel vízzel, lassú tűzön, lefedve pároljuk puhára.


Köretként frissen, melegen tálaljuk. Szükség esetén pótoljuk az elpárolgott vizet.


A rizs egyébként nagyon jól sikerült és mindenkinek nagyon ízlett. :)


Illetve az indiai naan kenyér is mindenkinek ízlett, bár azt nem én készítettem, hanem Londonban vettem és hazáig vittem. :)) Majd egyszer talán azzal is megpróbálkozom házilag. :)


Elkészítés: másfél óra ( + csirke pácolása kb. 8 óra hűtőben)


Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino