Klasszikus gyümölcstorta szülinapra

2010. augusztus 5., csütörtök

Mostanában nem sütöttem-főztem semmit sajnos, viszont tegnap nézegettem a képeimet, és találtam egy képet egy szülinapi gyümölcstortáról, úgyhogy gondoltam annak a receptjét osztom ma meg veletek.


A torta az egyik barátnőm 25. születésnapjára készült. A különleges csak annyi benne, hogy pillangókkal lett díszítve, mivel nagyon szereti őket. :)


Hát ennyi! :)





Hozzávalók


- 3 db tojás
- 3 evőkanál cukor
- 3 púpos kanál liszt
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag sütőpor
- bármilyen gyümölcs, akár vegyesen is
- 1 csomag tortazselé bármilyen színű


Elkészítés


1. A tojások fehérjét a cukor egy részével és a vaníliás cukorral kemény habbár verjük.


2. A tojások sárgáját habosra keverjük a maradék cukorral.


3. A lisztet tálba szitáljuk és összekverjük a sütőporral.


4. A lisztet ezután kanalanként hozzáadjuk a tojásfehérjéhez, és óvatosan elkeverjük vele, majd fokozatosan hozzáadjuk a tojások sárgáját is, és óvatosan össze keverjük.


5. Egy kivajazott és lisztezett gyümölcstorta formába öntjük a keveréket és 180 C fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük a piskótát.


6. Ha megsült - aranysárga és a villát vagy fogpiszkálót beleszúrva nem marad rajt tészta -, hagyjuk kihűlni, majd gyümölccsel díszítjük (pl. málna, eper, meggy. stb.). Nekem az ananászos a kedvencem egyébként. :)


7. A tortazselét a csomagoláson leírtak szerint elkészítjük, ráöntjük a gyümölcs tetejére és hagyjuk megszilárdulni.


8. Egy-két órára hűtőbe tesszük és kész! Én a képen láthatót kis pillangókkal egy gyertyával diszítettem, mivel születésnapra készült.

Tipp: A sütő ajtaját sütés közben ne nyisd ki, mert a tészta összeesik!!


Elkészítési idő: kb. 45 perc, plusz 1 óra hűtési idő


Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino