Mézben karamellizált fehérrépa leves

2010. november 27., szombat

Ez, egy ünnepi leves, amit az angolok karácsony tájékán szoktak megfőzni. Azért került most fel a blogra, hogy aki szeretne valami újat főzni karácsonyra, esetleg próbálja meg ezt.

Nagyon finom, sűrű krémleves. Persze a megrögzött húsleves rajongóknak (egyébként én is az vagyok) nem biztos, hogy ízleni fog, és el sem tudják képzelni karácsonyi levesnek, de én amondó vagyok, hogy kicsit legyünk nyitottabbak a világra és az új ízekre is. Apukámat "természetesen" nem győzte meg a leves, de a többieknek nagyon ízlett.



Hozzávalók 4 személyre:

- Kb. 25g olvasztott vaj
- 0,5 kg fehérrépa, megpucolva, nagyobb darabokra aprítva
- 1 nagyobb db répa, megpucolva, nagyobb darabokra vágva
- 1 gerezd fokhagyma, durvára vágva
- 1 kisebb fej hagyma, durvára vágva
- 1 tk. kakukkfű (friss jobb)
- 1 db babérlevél
- 1 evőkanál méz (lehet több is, ki hogy szereti)
- 1 liter húsalaplé (én leveskockából csináltam)
- pár csepp citromlé
- 250 ml
- só, bors


Elkészítés:

1. A sütőt 220 fokra melegítem.

2. A durvára vágott fehér és sárgarépát tepsibe rendezem, az olvasztott vajban alaposan átforgatom, enyhén sózom, török rá egy kevés borsot is, és kb. 20-25 percen át sütöm (vagy ameddig el nem kezdenek puhulni, és szép aranybarna színűre sülni).

3. 20-25 perc után kiszedem a sütőből, a répához keverem a hagymát, fokhagymát, majd még 10 percig sütöm.

4. Megint kiszedem tepsit, a zöldségeket megszórom a fűszerekkel, ráöntöm a mézet, alaposan összeforgatom az egészet, majd visszatéve a sütőbe további 10 percig sütöm, hogy a zöldségek karamellizálódhassanak a fűszeres mézben.


5. Ha kész, a zöldségeket lábosba teszem, felöntöm az alaplével, botmixerrel pürésítem.

6. Hozzáadom a tejszínt, felforralom, ha szükséges, sózom, borsozom.

7. Leveszem a tűzről, és pár csepp citromlével ízesítem.

Tipp: én 2 db fehérrépát hosszában félbevágtam és úgy sütöttem meg a többivel együtt, és tálaláskor mindenkinek tettem egyet a tányérjába. Plusz díszítésnek egy kis petrezselyemzöldet tettem rá.

Az eredeti receptet amúgy a BBC oldalán lehet megtalálni, illetve magyarul láttam a következő blogon: http://gourmandula.blogspot.com/2009/02/mezben-karamellizalt-feherrepa-leves.html

Jó étvágyat!

Elkészítései idő: kb. 70 perc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino