Baileys-es kekszes trüffel

2010. december 22., szerda

Ezt a receptet 3 különböző receptből hoztam össze, illetve még saját ötletből is. Úgy kezdődött, hogy kitaláltam, hogy készítek trüffel golyókat karácsonyra, mert ezeket mindenki szereti. Keresgéltem is recepteket, találtam többet is, de aztán vagy én voltam béna, vagy a recept nem volt tökéletes, de nekem a csokikrém nem akart annyira megszilárdulni, hogy golyót tudjak belőlük formálni. Azóta már rájöttem, hogy miért, de erről majd később. :)

Ezért azt találtam ki, hogy Zabfalatokkal fogom feltuningolni. És milyen jól sikerült! :) Ráadásként még öntöttem hozzá karamellás Baileys-t is. Nagyon fincsi lett! :))


Hozzávalók

- 30 dkg minőségi tejcsoki (pl. Boci, vagy Milka Noisette - én ezeket ajándékba kaptam, de nem akartam őket megenni, szóval ezekből készítettem)
- 1 dl tejszín
- 1 csomag Győri Édes Zabfalatok
- kb. 38 szem egész mogyoró, plusz kb. 5 dkg mogyoró apróra törve
- csokidara (tortadara, Rokokó - ki minek ismeri)  :)

Elkészítés

1. A csokit feldaraboljuk, majd gőz fölött megolvasztjuk.

2. A tejszínt folyamatos kevergetés mellett a felolvadt csokihoz öntjük. Akkor jó, ha homogén állagú masszát kapunk. Ezután a Baileys-t is hozzáadjuk és ezzel is jól elkeverjük.

3. Langyosra hűtjük, majd kb. fél órára lefóliázva mélyhűtőbe tesszük. (Na, nekem szerintem azért nem sikerült, mert én nem a mélyhűtőbe tettem, hanem csak a hűtőbe). :)

4. Én másnap adtam hozzá a Zabfalatokat, mert nem volt elég sűrű a massza, hogy golyóvá lehessen őket gyúrni, és ezt találtam ki. (Ha mélyhűtűbe raktam volna, biztos összeállt volna, de így legalább lett egy saját receptem - bár biztos van ilyen is már). :) Egy egész csomagot hozzákevertem a csokikrémhez. Kezzemmel összemorzsolva adtam hozzá és jól elkevertem fakanállal.

5. Ezután kis golyókat formáltam belőlük, közepükbe egy szem mogyorót tettem, és csokidarába illetve tört mogyoróba hempergettem őket.

6. Mélyhűtőbe tesszük kb. fél órára és tálaljuk.

Én ajándékba (is) készítettem ezeket a trüffel golyókat. Fenti képen a dobozban (dobozt is én készítettem látható. :)Szerintem nagyon mutatósak. :)

Jó étvágyat!

Elkészítési idő: kb. másfél óra, plusz a hűtési idő

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino