Borhabtorta

2011. január 30., vasárnap

Elkészült életem első fondant tortája.... :) Már régóta szerettem volna kipróbálni, és most jött el a lehetőség. Anyukám születésnapjára készült ez a torta, és nagyon örült neki.


Ez a kalap alakú torta nem az én ötletem, itt találtam: http://kiskukta.blogspot.com/2009/09/vkf-kalap-ala-rejtett-borhab-torta.html


Hát, a kinézete hagy kívánni valót maga után, az biztos, viszont az íze nagyon jó! Többször is ettem belőle! :))

Hozzávalók:

a 4 tojásos piskótához:
- 4 tojás
- 4 csapott ek cukor
- 4 ek liszt
- 2 ek olaj
- fél kávéskanál sütőpor


A két tojásos piskótához: a fentiek fele.


A borhabhoz:


- 4 dl édes fehérbor bor
- 4 tojássárgája
- 5 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 1 fahéjdarabka
- 8 szem szegfűszeg
- 20 gr zselatin (én Zselatinfixet használtam, az sokkal egyszerűbb)
- 1 dl víz
- 6 dl tejszín
- 250 gr magtalan szőlő, vagy ugyanennyi kimagozott (mivel én nem kaptam szőlőt, ezért vegyes gyümölcskonzervet használtam hozzá, és így is nagyon finom volt).


Elkészítés:


1. Elkészítjük a 4 tojásos piskótát egy sütőpapírral kibélelt gáztepsiben. Mikor kész, akkor nedves konyharuhára borítjuk, majd ezzel együt óvatosan feltekerjük, és hagyjuk teljesen kihűlni. /Most csináltam életemben először piskótatekercset. Nagyon izgultam közben, hogy sikerüljün! :) / Miután kihűlt, óvatosan letekerjük, levesszük a papírt, megkenjük lekvárral (én baraclekvárral kentem, mivel nem kaptam szőlőtlekvárt), majd visszatekerjük.


2. Elkészítjük közben a 2 tojásos piskótát is egy kerek tortaformában.


3. Elkészítjük a borhabot: A lisztet kb 1 dl borral és a tojássárgákkal elkeverjük. A többi bort forrni tesszük a cukorral és a fűszerekkel együtt. Mikor felforr, hozzáöntjük szép lassan a tojásos keverékhez, közben kavargatjuk, majd együtt is felforraljuk, és főzzük is pár percet, közbe folyamatosan kavarjuk. Vízfürdőbe kihűtjük, néha bele kavarunk, hogy nem bőrözzön be.


4. Közben a zselatint a vízben elkavarjuk, majd addig melegítjük míg teljesen feloldódik. Vagy használunk zselatinfixet, amit egyszerűen hozzákevertem a tejszínhez. 1 nagy zacskóval használtam.


5. A hideg tejszínt kemény habbá verjük, majd 1 kanálnyit a zselatinban elkavarunk (vagy belekeverjük a zselatinfixet), a felvert tejszínhez adjuk, összekavarjuk, majd több részeletben hozzá adjuk a kihűlt boros péphez. Belekeverjük a megmosott szőlőszemeket, vagy a vegyes gyümölcskonzervet.


6. A piskóta tekercset ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, egy kerek formába helyezzük egymás mellé ( pl. gyümölcsszűrő, salátástál - én utbbit használtam), amit előzőleg kibélelünk alufóliával, hogy majd könnyen ki tudjuk borítani a formából a tortát.

7. A borhab krémet beletöltjük a formánkba, majd ráborítjuk a kerek piskótát. Berakjuk a hűtőbe, hogy megszilárduljon. Kb. 2-3 óra.

8. Mikor megszilárdul, kiborítjuk a formából, leveszük róla az alufóliát.


9. Ha a kerek piskóta kicsit nagyobb, akkor körben vágjuk le a szélét.
10. Aki nem akarja fondanttal bevonni, az el is készült a tortával.
11. Aki viszont bevonná fondanttal, az így teheti meg: Az egészet kenjük be lekvárral.

12. Kb 700 gr fondantot megszínezünk, kinyújtunk és bevonjuk vele a tortát. A tányér széle mentén elvágjuk, majd hogy hullámos legyen a kalap széle, helyenként papírtőrlő galacsinokat teszünk alá, és így hagyjuk megszáradni másnapig. 


13. Mindenki tetszése szerint díszítheti. Pl. fondanttal levelekkel, virágokkal, masnival stb. Én szalagot tekertem rajta körbe, és apró, virág alakú szórócukrokat tettem a tetejére.

14. Mikor megszárad a kalap pereme, akkor kivesszük a papírgalacsinokat. Készen vagyunk vele.

A fondant elkészítéséhez, színezéséhez stb. itt találtam információt: http://tortadiszites.blogspot.com/search/label/fondant

Elkészítési idő: nem mértem, de jóformán egész nap készítettem. Beleértve a sütési időt, meg amíg a hűtőben votl. Szóval időigényes, ünnepi torta.

Jó évtágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino