Gombaleves vadrizzsel

2011. január 8., szombat

...lett volna az ebéd...., csak nem kaptam a Tesco-ban vadrizst, meg sajnos máshol sem...  :( Pedig még sosem ettem vadrizst és kíváncsi lettem volna, hogy milyen. Ez igazából nem is rizs, hanem egy észak-amerikai fűféle, félig vízinövény. Ezt onnan tudom, hogy Arnoldtól kaptam egy nagyon szép szakácskönyvet karácsonyra, és abban olvastam. A recept is abban van (Williams-Sonoma: Évszakok konyhája), és nagyon megtetszett, úgyhogy elkészítettem.
Azért vadrizs nélkül is nagyon finom lett! :)) Itt azért az eredeti receptet osztom meg, hátha ti találtok vadrizst. :)


Hozzávalók 6 személyre:

- 10 dkg vadrizs
- 7.5 dl forró víz
- fél teáskanál só
- 1.5 dkg szárított vadon termő gomba, pl. vargánya, rókagomba vagy shiitake (Tescoban lehet kapni vegyesen)
- 2 evőkanál sózatlan vaj
- 1 vöröshagyma apróra vágva
- 1 metélőzeller apróra vágva
- 1.25 dl száraz fehérbor
- 40 dkg friss csiperke, felszeletelve
- 1 l csirke- vagy zöldségerőleves
- 2 dl tejszín
- frissen őrölt bors
- 1 evőkanál felaprított friss petrezselyemzöld

Elkészítés

1. Váltott vízben mossuk meg a vadrizst és szűrjük le. Rakjuk lábasba, és adjunk hozzá fél liter forró vizet, és fél teáskanál sót. Nagy lángon forraljuk fel, majd azonnal vegyük a lángot takarékra, és fedő alatt, kavarás nélkül főzzük puhára, amíg a vizet magába szívja (kb. 40 perc). Vegyük le a tűzről, és hagyjuk hűlni.

2. Közben rakjuk kis tálba a szárított gombát, és öntsünk rá a maradék 2.5 dl forró vizet. Hagyjuk állni 30 percig, amíg felpuhul. Szűrjük le, de tegyük félre az áztatólét, és külön a gombát is.

3. Levesesfazékban olvasszuk fel közepes hőfokon a vajat. Tegyük bele a hagymát meg a zellert, és időnként megkavarva dinszteljük puhára (kb. 10 perc). Vegyük nagyobbra a lángot, öntsük a hagymás zellerre a bort, és addig főzzük, amíg kb. 2 evőkanálnyira sűrűsödik be (3-4 perc). Állítsuk nagyra a lángot, öntsük fel a gombát az erőlevessel meg a gomba félretett áztatólevével, és forraljuk fel, majd közepes hőfokon főzzük fedő nélkül, amíg a gomba nagyon puha lesz (kb. 20 perc). Adjuk hozzá a vadrizst meg a tejszín, és főzzük még 5 percig takarékon, hogy az ízek összeérjenek. Tetszés szerint sózzuk, borsozzuk.

4. Merjük a levest előmelegített tányérokba, és petrezselyemmel díszítve azonnal tálaljuk.

Elkészítési idő: kb. 90 perc

Tudom, van egyszerűbb és gyorsabb gombaleves is, de ezt mindenképpen ki akartam próbálni, és szerintem megéri a fáradozást. :) Mindenkinek ízlett.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino