Hastáncos torta

2011. március 19., szombat

Már régóta vártam rá, hogy elkészíthessem ezt a tortát! Nem csoda, hiszen én is hastáncolok. :) Azt találtam ki, hogy a legjobb barátnőmnek fogom megsütni a születésnapjára, hiszen ő is táncol. Alig vártam, hogy hazaérjek a melóból, és nekiálhassak. :))

Hozzávalók

- 7 tojásos piskóta, a szokásos módon elkészítve, annyi különbséggel, hogy némi lisztet kakaóporral helyettesítettem, hogy csokis piskótát kapjak.
- 8 db babapiskóta
- kevés baracklekvár
- kevés rum és tej, amibe beáztatjuk a babapiskótákat.

 A 7 tojásos piskótából lett a teste a hastáncos figurának. Ezt egy kb. 18x35 cm-es kis tepsiben sütöttem meg, és úgy vágtam ki az alakot, miután kihűlt a piskóta.
Elkészítés

1. A tortalapot hosszában kettévágjuk, az alsót megkenjük baracklekvárral, a felső egy adag csokis krémmel (recept lejjebb).

2. Erre  tesszük a vaníliás-rumos tejbe mártott babapiskótát, majd egy újabb adag krém következett.
3. Végül a felső tortalapot ráhelyezzük az alsóra.


A krém hozzávalói

- 4 tojássárgája
- 4 evőkanál cukor
- 1/2 dl kávé
- 2 evőkanál kakaó
- 1/4 dl rum
- 20 dkg Rama margarin

Krém elkészítése

1. A tojássárgáját habosra keverjók a cukorral, majd gőz fölött besűrítjük. 

2. Hozzáadjuk a kávét, a kakaót és a rumot, majd visszatesszük a gőz fölé.

3. Amikor besűrűsödött, levesszük, kihűtjük, és robotgéppel hozzákeverjük a másfél puha Rama-t.

Ezután elkészítettem a kekszes sütit, ami a mellekhez kellett. :))

Kekszes süti hozzávalói

- 10 dkg háztartási keksz
- 1/2 dl rum
- 12 dkg margarin
- 1 dl tej
- 8 dkg cukor
- 2 dkg kakaópor
- 1/2 evőkanál liszt

Elkészítés

1. A kekszet apró darabokra törjük és rummal meglocsoljuk.

2. A tejet, a cukrot, a lisztet és a kakaót állandó kevergetés mellett pár percig főzzük. Beletesszük a margarint és újra felforraljuk.

3. Ráöntjük az összetört kekszre és alaposan összekeverjük.

4. Két, egyforma méretű gömböt formázunk belőle (a melleknek), celfonába csomagoljuk és hűtőbe tesszük.

5. Miután kissé összeállt, elhelyezzük a piskótán. A piskóta tetejét és oldalát, illetve a mellnek való részeket is, kakaóporral megszínezett vajkrémmel kentem be, hogy mindenhol sima, egyenletes felületet kapjak. Ez végül is a bőre a női alaknak. Bőr színt sajnos nem sikerült kikevernem, ezért napbarnított hastáncos lány testet csináltam. :)
Innen következett a díszítés, vagyis a "fun" része a dolgoknak! :)) Vajkrémet készítettem a szokásos módon, elosztottam őket, beszíneztem ételszínezővel a megfelelő színekre, habzsákba töltöttem és a képen látható módon kidíszítettem a vajkrémmel, illetve szórócukrokkal.


Elkészítési idő: 3 óra (nekem ennyibe tellet) :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino