Rendőrautó torta

2011. március 7., hétfő

Tortasütésben az eddig legnagyobb kihívás... Az történt ugyanis, hogy anyukám egyik munkatársának a fiát, rendőrré avatták a hétvégén, és erre az alkalomra kértek meg, hogy ha lehet, süssek neki valamilyen tortát, aminek köze van a rendőrséghez. Legyen rajt egy bilincs, vagy jelvény ilyesmi.... Én arra gondoltam, hogy inkább megpróbálok egy rendőrautót készíteni.... Lehet, hogy szebb lett volna az eredmény, ha csinálok egy egyszerű tortát, rendőrség felirattal, de abban nem lett volna semmi kihívás. Az azoknak való, akik biztosra mennek. Jó, én sem akartam nagyon kockáztatni, mert másnak még soha nem sütöttem tortát (úgy értem, idegennek, nem családtagnak vagy barátnak), és nem akartam elrontani..., de azt is szerettem volna, hogy nagyon tetsszen nekik.
Hát, én nem annyira vagyok megelégedve az eredménnyel..., de a tulajdonosnak állítólag tetszett. Azt sem tudom, hogy az íze milyen lett, de csokitorta volt, fehércsokikrémmel bevonva. Annyira rossz nem lehetett. :))


A torta maga, nagyon egyszerű.

10 tojásból készítettem kakaós piskótát, egy kb. 35x18 cm-es tespsiben. Ez idáig tökéletesen sikerült.

Innentől már nem volt minden olyan tökéletes. Ezután próbáltam ugyanis autó formát varázsolni belőle és kivágni a kerekekt helyét, amik ez esetben pilóta kekszek voltak.

Majd megtöltöttem és bevontam csokikrémmel: 2 dl tejszínt fixálóval kemény habbá verünk, majd 30 dkg gőz fölött megolvasztott étcsokit keverünk hozzá. A piskóta lapot 3 részbe vágtam, közé kentem a csokikrémet, kívülről is bekentem vele, hogy jobban tapadjon rá a vajkrém, amivel díszítettem.

Vajkrém: 12.5 dkg vaj és 250 g porcukor, majd ételszínezővel a kívánt színre festjük. Először az ablakkereteket rajzoltam meg feketével, illetve az első lámpákat és az elején azt a fekete valamit (asszem ott van a hűtő). :)) Kocsikhoz nem értek...

Utána szürkével kitöltötöttem az ablakokat, sárgával az első lámpákat, pirossal a hátsót, illetve kékkel a rendőrautók oldalán látható sávot, amiben a rendőrség felirat van. Ugyanígy az elején is. Ja, és a tetején a lámpákat is. Bár az egyiknek pirosnak kellett volna lenni, de most már mindegy...

Ezután pedig fehércsoki krémmel vontam be a maradékot. Ehhez 2 dl tejszínt fixálóval felvertem és belekevertem a gőz fölött megolvasztott 20 dkg fehércsokit.

Hát, ilyen lett. Tudom, nem egy művészi alkotás, de hát első ilyen tortám. Meg egyébként sem vagyok cukrász. Ahhoz képest egész jó lett. :))


Elkészítési idő: egy egész délelőtt elment vele :)) (reggel 7-től délután fél 1-ig: jó, közben vártam, hogy megsüljön, majd  kihűljön a piskóta, ami kb. 1 óra volt)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino