Erdeigyümölcsös joghurttorta - Nati szülinapi tortája :)

2011. július 10., vasárnap

Nati (munkatársam) megkért, hogy süssek neki tortát a szülinapjára, és én ezt készítettem neki. Igaz, nagy sütés nem kell hozzá,mert csak a piskótát kell sütni. :) Kicsit folyós lett (kevés zselatint tettem bele), de mindenkinek nagyon ízlett!



Hozzávalók

 
- 3 tojásos piskóta
- 24 db babapiskóta
- 250 ml habtejszín
- 600 ml natúr vagy gyümölcsjoghurt
- jó sok gyümölcs (én két zacskó TESCO erdei gyüm. mixet használtam)
- 2 csomag zselatin fix (én csak másfelet használtam, illetve lehet főzős zselatint is használni)
- 1 csomag habfix (a tejszínhabba)
- cukor ízlés szerint
- 1 kis csomag tortazselé


Elkészítés

 
1. Elkészítjük a 3 tojásos piskótát (24 cm-es kapcsos tortaformában), majd hagyjuk kihűlni.

 
2. A gyümölcs egy részét kevés joghurttal leturmixoljuk.

 
3. A tejszínhabot felverjük a habfix-szel.

 
4. A joghurtokat összekeverjük 2 csomag zselatin fix-szel, a leturmixolt gyümölccsel, cukorral, tejszínhabbal, illetve egész gyümölcsöket is tehetünk bele.


5. A piskóta széléből egy kb. 1.5 - 2 cm-es darabot körben levágunk. Oda fogjuk körbe állítani a babapiskótákat.

 
6. Beleöntjük a joghurtos krémet és hűtűbe (fagyasztóba) tesszük dermedni.

 
7. Miután megdermedt ráhalmazzuk a tetejére a maradék gyümölcsöt.

 
8. A csomagoláson leírt módon elkészítjük a tortazselét, és ráöntjük a gyümölcsre. Én csak annyit használtam, hogy összefogja a gyümölcsöket, hogy ne essenek le (szóval nem lepte el a gyümölcsöket).

 
9. A tortát kivesszük a tortaformából, alaposan lehűtjük és tálaljuk.

 
Jó évtágyat!


Elkészítés idő: kb. 45 perc, plusz hűtési idő









0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino