Borhabtorta karácsonyi köntösben

2011. december 24., szombat

Elkészüt végre a torta is karácsonyra. Azért borhab, mert anyukám születésnapján ettünk ilyet először, és mindenkinek nagyon ízlett.


Receptet itt egyszer már leírtam:
http://utazoszakacskonyv.blogspot.com/2011/01/borhabtorta.html


Annyi most a különbség, hogy akkor kalap formájúra csináltam, most pedig karácsonyi díszítést kapott.

Fondanttal vontam be, amit már pár napja megcsináltam. Azóta a hűtőben pihent.
A tortát úgy kell bevonni a fondanttal, hogy szép vékonyra és nagyra kinyújtuk. Közben szórjuk meg keményítővel, hogy ne ragadjon oda az asztalhoz és a sodrófához sem.

Ezután feltekerjük a sodrófára, és óvatosan ráhelyezzük a tortára, amit előzöleg bekentünk véknyan lekvárral vagy mézzel. Ez azért kell, hogy jobban ragadjon a tortához a fondant. Tanácsos a tortát előzőleg a hűtőben pihentetni pár órát, hogy keményebb legyen egy kicsit, így könnyebb a fondantot elsimítani rajta.

Miután ráhelyeztük a tortára, óvatoan elsimítjuk a tetején, az oldalát kiegyengetjük, hogy ne legyen rajta gyűrődések. Ha ez megvan, a felesleget óvatosan levágjuk egy éles késsel. Sajnos nemigazán lett tökéletesen a fondantom, látszik, hogy nem teljesen sima...,de ezt már írtam a fondant-os bejegyzésemnél is. Na, mindegy, még gyakorolni kell....

Ezután jöhet a díszítés.
Én rendeltem folyékony cukorírót zöld színben, és azzal írtam rá, hogy "Boldog Karácsonyt", utána pedig piros szórócukorral kidíszítettem a képen látható módon. Ahova a csillagokat tettem, ott vékonyan megkentem egy kis vajjal, hogy felragadjona  szórócukor. (Hogy így kell-e vagy nem, azt nem tudom..., de sikerült így is).

Aztán felragasztottam a kis piros cukorgyöngyöket. Nem állnak valami stabilan, ezt is vajjal ragasztottam oda. :-)
Végül pedig rákötöttem a piros szalagot.

Azt hiszem befejeztem idénre a karácsonyi sütögetést....  :-)

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!
:-)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino