Joghurtkrémes, mandulás almatorta

2012. november 1., csütörtök

Szülinapra készült ez a nagyon látványos és finom, őszi torta. Eredetileg egy narancsos csokitortát szerettem volna, de rájöttem,hogy ilyenkor még igencsak drága a narancs, úgyhogy ezt az ötletemet elteszem későbbre..., talán karácsonyra. :-)
Szóval beírtam a google keresőbe, hogy "őszi torták". Kíváncsi voltam miket hoz fel. Valami olyat kerestem, amihez idény gyümölcsöt kell használni. Talátam is egy nagyon gusztusos tortát, és végül ezt készítettem el. Annyi különbséggel, hogy a hagyományos zselatin helyett (nagyon útálom használni) :-) , zselatinfix-et használtam. :-) Illetve, a díszítés egy picit más.

Az eredeti receptet itt találtam:
http://ottisfoz.szhblog.ro/2011/09/07/joghurtkremes-mandulas-almatorta/



Hozzávalók:
- 6 tojásból piskóta (ezt nem írom le... piskótát talán mindenki tud készíteni) :-) 
 
Almakrém hozzávaló:
- 6 közepes alma
- 2 tasak vaníliás cukor
- 1,5-2 evőkanál étkezési keményítő
- 3 evőkanál tejszín
- 1 evőkanál vaj
- 1 citrom leve
- ízlés szerint méz
- 10 dkg szeletelt mandula
 
A joghurtkrémhez:
- 3 dl tejföl
- 2 dl natúr joghurt
- ízlés szerint méz
- 1 tasak zselatin
- 6 dkg fehér csokoládé
 
A tetejére:
- 7 dkg étcsokoládé
- 75 ml liter tejszín
- szeletelt mandula
 
Elkészítése
 
1. Megsütjük a piskótát egy 26 cm-es tortaformában, majd hagyjuk kihűlni.
 
2. Amíg a piskóta hűl, elkészítjük az almás tölteléket. Az almát meghámozzuk, kivágjuk a magházukat, lereszeljük és összekeverjük a citromlével. A vajat egy edényben felmelegítjük, hozzáadjuk az almát, a tejszínt, a mézet, a vaníliás cukrot, és a keményítőt. Összefőzzük, jó sűrűre. Majd végül hozzákeverjük a mandulát és félrerakjuk hűlni.
 
3. Amikor a piskóta kihűlt, kettévágjuk, és az alsó lap köré karimát pattintunk.
 
4. Ezután a tejfölt, a joghurttal, a mézzel és a felolvasztott fehércsokoládéval összekeverjük, majd hozzáadjuk a zselatinfixet.
 
5. Ezután az alsó lapra először rákenjük az almás tölteléket, majd rákenjük a joghurtos tölteléket, végül a másik piskótával beborítjuk.
 
6. Néhány órát hűtőbe hagyjuk dermedni, majd levesszük a tortakarimát róla. A csokoládét a tejszínnel felolvasztjuk és lekenjük a torta tetejét és, pirított mandulalapocskákkal megszórjuk a tetejét.
 
7.  A maradék csoki krémmel tetszés szerint díszítjük a tortát. Én csillagformákba öntöttem, beraktam a fagyasztóba, majd amikor megdermedt, kidiszítettem vele a tortát. (Sajnos kevés idő volt, és nem dermedtek meg eléggé a csoki csillagok, de azért még így is egész látványos és finom lett).
 
Jó étvágyat!
 
Elkészítési idő: kb. 2 óra plusz hűtési idő
 
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino