Mintás piskótatekercs tejszínes-túrós epres töltelékkel

2015. november 8., vasárnap

A történet ott kezdődik, hogy imádom a Pinterest nevű fényképfeltöltő oldalt. Bármilyen témában inspirálódhatsz, ötleteket gyűjthetsz. A képeket mappákba gyűjtheted. Nekem is van, vagy 42 mappám, ha jól emlékszem :) , különféle témákban, pl. tortadekoráció, macaron, muffin díszítés, de nem csak sütéssel-főzéssel kapcsolatos képek, ötletek vannak fenn, hanem igazából bármivel kapcsolatban. Öltözködés, kirándulást stb. stb. 

Na szóval, ott akadtam rá erre a mintás piskótára. Megláttam, és csak éreztem, hogy ezt muszáj kipróbálnom, annyira ötletes, kreatív, szokatlan. :) Legalábbis, én még soha életemben nem láttam ilyet ezelőtt... 

Szóval, megsütöttem a sajátomat.  


Mivel ősz van, ezért őszi falevél mintákkal díszítettem, bár a töltelék nem az őszt idézi, inkább a tavaszt. :)
A mintás piskóta elkészítéshez itt találtam segítséget: http://sutidoboz.hu/epres-turos-piskotatekercs-nyuszikkal/
Ez alapján készítettem el a sajátomat.





Én 2 adag díszítő krémet készítettem, mivel elég sok mintát rajzoltam, ráadásul ki is akartam tölteni az összeset, nem csak a kontúrvonalakt megrajzolni, de ahhoz már nem lett volna elég a krém. Így egy nagyon pici maradt csak belőle. A krémhez 3 dkg vajat habosra kevertem 3 dkg cukorral, majd egy tojás fehérjét adtam hozzá. Jól elegyítettem őket, majd 3 dkg lisztet adtam hozzá, és 1 dkg kakaóport. Ezeket jól elkeverjük egymással, habzsákba töltjük, és megrajzoljuk a sütőpapírra rajzolt mintákat. Hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen a krém! Addig elkészítjük a piskótát.
Egy normál méretű gáztepsiben sütöttem, a hagyományos módon készítettem, 6 tojásból. Az Unicum torta receptjénél leírtam: 
http://utazoszakacskonyv.blogspot.hu/2010/10/unicum-torta.html

Az epres töltelékhez, én fogtam 25 dkg túrót, belekevertem ízlés szerinti cukrot, reszeltem hozzá egy citrom héját. Hozzákevertem kb. 1 dl-t tejfölt, majd 2dl habbá vert Hulalát, és egy kicsi Zselatin fix-et adtam hozzá. Jól eldolgoztam ezeket egymással, majd a végén hozzáadtam kb. 25 dkg apróra szelt epret. Ezzel a krémmel kentem meg a piskótát. Feltekertem, egy-két órára hűtőbe tettem, majd szeleteltem. 



Ilyen lett! :)





Jó étvágyat! :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino