Paleo almás-sütőtökös muffin

2015. november 13., péntek

A fogyókúra arra kényszerít, hogy próbáljak egészségesebb sütiket készíteni. Így találtam rá a Paleo étkezésre. Nem hiszem,hogy valaha fullban tudnám követni ezt a fajta étkezést, de nagyon sok jó dolog van benne. Pl. cukrot már nagyon régen ettem, max. sütiben, de én a teát is "üresen" iszom.  A lényeg,hogy próbálok olyan sütiket, ételeket sütni/főzni, amik megállják a helyüket a diétában is, egészségesek és finomak is. 

Volt még otthon sütőtök, így ezt a sütit gondoltam elkészíteni, mivel újabban eléggé kívánom az édeset... Talán, mert kevés szénhidrátot eszem...? 
Egy kicsit átalakítottam a saját ízlésemre - de hát ebben rejlik a sütés/főzés titka. :) Felturbóztam dióval, citromhéjjal, illetve én rengetegnek találtam az eredeti receptben megadott 100 g! kókuszzsírt..., gondoltam, csak felét rakom bele, de végül semennyit nem használtam hozzá.... Így is működött! :)

Legközelebb annyit változtatnék rajta, hogy kevesebb zablisztet tennék bele, vagy inkább ki is hagynám, és más lisztet használnék helyette. Nem lett rossz, de egy picit kiérzik az íze. Aki a hagyományos liszthez van szokva, biztos észreveszi, hogy valami nem stimmel. :)

Egyébként a muffinok puhák voltak, nem lettek "fojtósak", nem túl édesek, talán még egy kis mazsolát elbírt volna.

Eredeti recept innen: http://naturorganic.cafeblog.hu/2014/11/02/almas-sutotokos-muffin-cukor-nelkul-glutenmentes-tejmentes-paleo/

Az én verzióm pedig itt:

Hozzávalók (16 db)

- 260 g sült tök
- 200 g reszelt alma
- 5 tojás
- 140 g zabliszt
- 60 g mandulaliszt (ennyi volt itthon, ezért több zablisztet használtam)
- 100 g kókuszliszt (lehet egyféléből is csinálni, vagy másfajta maglisztekből, összesen 300 g kell)
- mézeskalács fűszerkeverék/fahéj/gyömbör stb. ízlés szerint
- édesítő ízlés szerint - el is hagyható (én DiaWellness negyedannyi ugyanannyit használtam)
- 2 tk szódabikarbóna
- ízlés szerint citromhéj 
- tört dió ízlés szerint (mazsola is jó lehet bele)

Elkészítés

1. Összekeverjük a hozzávalókat.
2. Muffínformákba töltjük és 180 C fokra előmelegített sütőben megsütjük, kb. 25 perc alatt.

1 db (kb. 80 g) tápértéke kalóriabázis alapján:
- 140 kcal
- 8 g fehérje
- 13 g szénhidrát
- 6 g zsír

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino