Proteines-epres zabszelet

2015. november 11., szerda

"Természetesen" megint fogyókúrázom.... Mint szinte minden nő, én sem vagyok soha elégedett az alakommal.... Idén, újévi fogadalomként megfogadtam, hogy lefogyok pár kg-t, és meg is tartom a súlyomat... :) Persze januárban nagy volt az elhatározás, mentek is a dolgok, ahogy kell, de aztán februárban valamikor megállt a fogyás, én meg feladatam...., és kezdődött minden előről. Jójó.... :D Most szeptemberben újrakezdtem, de most már azt fogadtam meg, hogy soha többé nem fogok fogyókúrázni! Próbálok odafigyelni, hogy miket, mennyit eszik. Inkább életmódot próbálok váltani. Ez a recept, ennek a folyamatnak az eredménye. :) Az eredeti receptet a peakshop.hu oldalon találtam, "természetesen" ezt is a saját ízlésemre módosítottam.
Egészséges, mert sok rost van benne a zabpehely miatt, nincs benne liszt, vaj, cukor!! Nyilván ezek alternatívája, plusz van benne egy kis adalég fehérje, ami fontos az izomépítéshez bla-bla, ebbe nem megyek bele. Ez egy sütős/főzős oldal. :)



Szóval, az eredeti recept innen: https://peakshop.hu/girl/meggyes-zabszelet/

Az én receptem pedig itt:

Hozzávalók

- 200 g zabpehely
- 150 g fagyasztott eper (előző alkalommal aszalt vörösáfonyával és cseresznyével készült, de úgy több kcal lesz, és szinhidrát is több lesz)
- 50 g kókuszliszt (előzőleg mandula liszttel csináltam, teljesen mindegy)
- 20 g kókuszreszelék
- 20 g tejsavó fehérje: én csokisat használtam, mert csak az volt otthon. Vaníliás is jó, kókuszos stb.
- 25 g kókuszzsír 
- 1 tojás
- édesítő és fahéj ízlés szerint (én DiaWellness negyedannyi ugyanannyi édesítőt használtam 5 teáskanállal, és kb. 5 g fahéjat, de lehet több is, ízlés szerint)
- kb. 3 dl víz: amennyit felvesz, hogy összeálljon a massza

Elkészítés

1. Kimérjük a hozzávalókat.
2. Egy tálban mindent összekeverünk.
3. Szilikon tepsibe nyomkodjuk egyenletesen. Mindenhol kb. ugyanolyan vastag legyen. Ha vékonyabb, ropogósabb lesz. Én vastagabbra hagytam, igazából, ahogy a sütőforma nagysága engedte. Kb. 24x24cm-es formában sütöttem.
4. 200 C fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütjük.
5. Szeleteljük. Nekem 16 szelet lett, van közte kisebb-nagyobb, nem sikerült pont egyforma méretűekre. 

Én tízóraira eszem egy pohár natúr joghurttal.

Beírva az adatokat a kalóriabázisba, egy szelet (kb. 30 g) tápértéke:

- 85 kcal
- 5 g fehérje
- 9 g szénhidrát
- 4g zsír

Jó étvágyat! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino